Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla współczesnych przedsiębiorstw?

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla współczesnych przedsiębiorstw?
Redaktor Blue Whale Press
Aranżacje i marketing
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Marketing w XXI wieku niewątpliwie przeniósł się do sieci. Dzisiejsze reklamy w dużej mierze tworzone są za pośrednictwem mediów społecznościowych, stron lub wyszukiwarek internetowych. Dla każdego nowoczesnego przedsiębiorcy ten rodzaj marketingu otwiera dodatkową drogę dotarcia do potencjalnego klienta.

Dlaczego opłaca się inwestować w SEO?

Promocja biznesu wiąże się często z dużym nakładem finansowym. Wydając spore ilości środków na marketing, warto zainwestować w rozwiązania długofalowe i możliwie najbardziej pewne. Jednym z takich działań jest pozycjonowanie, zwane inaczej SEO.

Tego typu usługa przeprowadzona przez specjalistów z branży pozwala na zwiększenie widoczności w sieci. Całość prac prowadzona jest na podstawie strony internetowej firmy. Działając w obrębie jej treści i konstrukcji, tworzy się treść atrakcyjną dla algorytmów wyszukiwarek internetowych, dzięki czemu te chętniej je promują poprzez umieszczanie linków do nich wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Jak działa pozycjonowanie?

W praktyce działa to na bardzo prostej zasadzie. Poszukując na przykład sklepu ogrodniczego w Poznaniu, wielu użytkowników decyduje się na wpisanie frazy „sklep ogrodniczy Poznań” w wyszukiwarce Google. SEO to szereg czynności, których efektem ma być pojawienie się danej strony jak najwyższej w wyświetlających się wynikach. 

Na przedstawionym wyżej przykładzie, pozycjonowanie Poznań będzie miało na calu dotarcie do osób zainteresowanych daną branżą, którzy szukają danej usługi bądź produktu na terenie określonego miasta. Konkurencją w tym przypadku będą pozostałe sklepy oferujące produkty do ogrodu na terenie Poznania. Dodatkowo podpiąć można inne frazy kluczowe dla osób poszukujących określonych produktów, jednak należy pamiętać o tym, by były związane z obszarem działalności danej firmy. Google już od wielu lat „karze” osoby chcące wypozycjonować po prostu na frazach popularnych.  W przypadku sklepów ogrodniczych mogą być to wyszukiwania nasion, sprzętu ogrodniczego lub ziemi. Proste, prawda?

Zmienne algorytmy wyszukiwarek problemem dla niedoświadczonych agencji

Pozycjonowanie tylko z pozoru wydaje się proste. Wszystko przez nie do końca poznane i stale ewoluujące algorytmy odpowiedzialne za to, jaka treść jest aktualnie promowana przez Google. Na rezultaty działań SEO trzeba czekać kilka miesięcy, dlatego warto upewnić się, że firma, której zostało to zlecone, wykonała swoją pracę należycie.

Pozycjonowanie to długoterminowa inwestycja, która jest w stanie bardzo szybko się zwrócić. Duża część życia ludzi przeniosła się do internetu. Za jego pośrednictwem kupuje się bilety komunikacyjne, szuka informacji, uczy się, pracuje czy nawet robi zakupy spożywcze. Wyszukiwarki internetowe są najczęściej stosowanym w tym celu narzędziem, dlatego odpowiednio określone potrzeby i oczekiwania w połączeniu z doświadczeniem i umiejętnościami zatrudnionej agencji SEO są w stanie znacznie zwiększyć sprzedaż danej firmy, zbudować jej pozycję na rynku czy poprawić widoczność w sieci. 

Pozycjonowanie zdecydowanie się opłaca, zarówno mniejszym przedsiębiorcom, jak i dużym firmom szukającym nowych klientów czy kontrahentów. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Barbara 02.02.2022

    Pozycjonowanie jest dla każdego, dla każdej osoby która prowadzi swój sklep, swoją stronę, jest to ważny proces dla każdego komu zależy aby znaleźć się na wysokich pozycjach wyszukiwania, samemu na pewno też ci się zdarzyło po znalezieniu wyników dla np. pozycjonowanie idosell kliknięcie tylko w pierwsze i najwyższe pozycje, jest to naturalne dlatego tak duże ma znaczenie w jakim miejscu w wyszukiwarce znajduje się twoja strona.

  • Grzegorz 23.02.2022

    Nie sposób nie przyznać racji – marketing faktycznie istnieje dziś w oparciu o media i raczej nie ma szansy, aby to się zmieniło. Osoby, które nic nie robią sobie z konieczności poznania seo i tego całego pozycjonowania, raczej nie doświadczą wielkiego sukcesu, a to wcale nie jest takie trudne. Wystarczy znaleźć np. treściwy blog SEO i do roboty. Trochę studiowania teorii i jakkolwiek możemy stawiać pierwsze kroki w tej materii. Wszystkiego można się nauczyć, wystarczy, choć odrobina zaangażowania. Jeżeli nie ma czasu na naukę, zawsze możemy skorzystać z pomocy agencji seo – innymi słowy, możliwości jest bez liku.