Pandemia zmieniła zachowania konsumenckie wśród większości grup społecznych. Można zauważyć wyraźne zmiany, które zaszły w nas odnośnie do wartości pieniądza, wydatków lub pożyczek.
Znacznie większą uwagę przykładamy do tego co kupujemy, w jakiej to jest cenie oraz jaką jakość zapewnia nam producent. Większa część społeczeństwa zaczęła oszczędzać.
Analizując badania przeprowadzone przez firmę Neurohm można zauważyć, że 29% naszego narodu uznało, że większe wydatki, które nie są niezbędne w danym okresie lub dodatkowe udogodnienia mogą poczekać. Znaczna większość Polaków zaczęła również zwracać uwagę na cenę, jakość i niezbędność zakupywanych produktów.
Pandemia znacznie zmieniła nasze podejście do kwestii rozrywki i urozmaicania sobie czasu za pomocą mniej lub bardziej kosztownych atrakcji. Wiele osób straciło pracę, co wymusiło oszczędzanie i ograniczenie większości atrakcji.